rottedijk.JPG
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 15 januari 2024 om 20:32

“ChristenUnie/SGP vaart een consistente koers ten aanzien van het fietspad via de Rottedijk/Verlengde Molengangenpad. Zoals we meermaals hebben aangegeven is de fractie van ChristenUnie/SGP voor een recreatieve fietsverbinding van de Rottemeren naar het Bentwoud.

Wij willen dit fietspad echter niet over de Rottedijk aanleggen. De weg is daar te smal voor een veilige fietsverbinding, er maken veel inwoners van Moerkapelle daar een wandeling: ‘Rondje Rottedijk’ en er rijden daar auto’s, omdat de bewoners naar hun huizen rijden. Aan de andere kant van de Rotte, de westelijke kant, is het wel goed mogelijk. Het zou goed zijn als het dan integraal wordt aangepakt door bijvoorbeeld ook direct de ecologische zone, het fietspad en andere natuurontwikkeling te realiseren. Het bestemmingsplan ligt nu ter inzage en het is tot 7 februari 2024 mogelijk om zienswijzen in te dienen van omwonenden en belanghebbenden. ChristenUnie/SGP zal die zeker meenemen in het debat.”