ChristenUnie/SGP heeft zorgen over de veiligheid van Moordrechtenaren

Moordrecht 2.jpg
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 7 maart 2022 om 08:36

ChristenUnie/SGP heeft zorgen over de veiligheid van Moordrechtenaren

De fractie van ChristenUnie/SGP krijgt regelmatig berichten over het Posthuis, de veiligheid en de waterproblematiek in Moordrecht. ChristenUnie/SGP heeft zorgen over deze zaken. Reden om over deze zorgen van Moordrechtenaren vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zuidplas.

Raadslid Peter Molenaar: “We zijn blij dat er eindelijk beweging komt in het dossier Posthuis in Moordrecht. Wel zijn er bij ChristenUnie/SGP zorgen over het beschermde dorpsgezicht, worden er voldoende parkeerplaatsen gerealiseerd en welke rol heeft de gemeenteraad bij deze ontwikkeling? We willen niet dat de historische waarde van de dorpsstraat wordt aangetast!”

Ook zijn er in Moordrecht zorgen over de veiligheid van het dorp. Raadslid Willem-Jan Verdoes: “Onze fractie krijgt regelmatig signalen over de veiligheid in Moordrecht. Zo wordt regelmatig aangehaald dat de politie en de boa’s onvoldoende zichtbaar zijn. Dit is niet goed voor het veiligheidsgevoel van onze inwoners. Wat ons betreft wordt er meer geïnvesteerd in onze veiligheid. Denk hierbij ook aan de verkeersveiligheid. Mensen willen gewoon wonen in een veilige buurt!”

Tot slot is er de laatste jaren in toenemende mate sprake van wateroverlast. Moordrecht is gelegen aan de getijdenrivier de IJssel. Ten tijde van hoogwater kan het voorkomen dat de tuinen van de aanwonende van de dijk vol lopen met water. Dit kan zo’n 12 keer per jaar voorkomen. De fractieleden van ChristenUnie/SGP vragen aan het college welke mogelijke oplossing hiervoor gevonden zou kunnen worden.