ChristenUnie/SGP brengt werkbezoek aan woonzorgcentrum Beth-San

DSCF2667.JPG
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 3 maart 2022 om 10:43

ChristenUnie/SGP brengt werkbezoek aan woonzorgcentrum Beth-San

Dat de ouderen van woonzorgcentrum Beth-San een waardig onderdeel uitmaken van onze maatschappij, blijkt wel uit het werkbezoek dat door verschillende fractieleden van de ChristenUnie/SGP werd afgelegd. Na een hartelijk ontvangst door regiomanager Martin van der Elst en bestuurder van Cedrah, Teunis Stoop, was er alle tijd om in gesprek te gaan over de ontwikkelingen binnen Cedrah en de toekomst van ouderenzorg.

Tijdens het werkbezoek werd er een rondgang gemaakt door het zorggebouw om een indruk te krijgen van het reilen en zeilen binnen woonzorgcentrum Beth-San. De leden van de fractie ChristenUnie/SGP waren zichtbaar onder de indruk van de levendigheid en het ruime aanbod aan faciliteiten dat aan de bewoners van Beth-San, maar ook aan bewoners uit de wijk aangeboden wordt.  Wethouder en tevens lijsttrekker Jan-Willem Schuurman onderstreept dat: “De meest kwetsbare ouderen, passende ondersteuning moeten krijgen en zien hier een belangrijke rol weggelegd voor Beth-San. Ook om deze zorg en diensten in de wijk aan te bieden”.

Regiomanager Martin van der Elst bevestigt dit, maar roept ook de lokale politiek op om “niet te korten op de WMO-financiering. Zeker nu ouderen vaak langer thuis moeten blijven wonen wil Beth-San thuiszorg en dagbesteding ook voor de wijk blijven aanbieden”. Zorgbestuurder Teunis Stoop roept de politiek op om “te komen met een integrale benadering. Hiervoor is een regierol vanuit de gemeente heel belangrijk. Het debat moet aangejaagd worden, om met elkaar te zorgen voor onze ouderen en goede huisvesting te realiseren”.

Cedrah overhandigde aan het einde van het bezoek het ‘zorg-hart’ van chocola. Een betrokken gebaar! Hiermee wil Cedrah aan de lokale politiek het belang benadrukken van reformatorische ouderenzorg en goede huisvesting in een vertrouwde omgeving.

Fractievoorzitter Cock van der Spek van de ChristenUnie SGP fractie bedankte Cedrah voor de warme ontvangst en rondleiding, “het was mooi om even binnen te mogen kijken bij locatie Beth-San”.