Kees van der Staaij deelt samen met ChristenUnie/SGP planten uit aan ouderen

plantenactie1.PNG
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 15 februari 2022 om 08:32

Kees van der Staaij deelt samen met ChristenUnie/SGP planten uit aan ouderen

Op zaterdag 19 februari komt Kees van der Staaij, partijleider  van de SGP, naar Zuidplas. Samen met ChristenUnie/SGP Zuidplas bezoekt Van der Staaij woonzorgcentra en woonlocaties in de dorpen van de gemeente Zuidplas. Daar worden planten uitgedeeld aan onze ouderen; omdat ieder mens van waarde is.

Ouderen vervullen een belangrijke rol in de samenleving. Ze zijn mantelzorger of vrijwilliger. Ze geven levenswijsheid door aan volgende generaties. Daarvoor is ChristenUnie/SGP hen dankbaar. Tegelijkertijd gaat ouderdom ook vaak gepaard met kwetsbaarheid en afhankelijkheid, op verschillende gebieden van het leven. Juist in de Coronatijd hebben onze ouderen en meer kwetsbare inwoners dit ervaren. Het gevoel van eenzaamheid en sociaal isolement door geen bezoek, minder activiteiten en het gemis van fysiek contact met geliefden, zoals kinderen of kleinkinderen. Dat was en is verschrikkelijk! Juist deze groep wil ChristenUnie/SGP in het zonnetje zetten.

Lijsttrekker Jan Willem Schuurman: “Ieder mens is van waarde in onze dorpen. Speciaal ouderen en kwetsbare inwoners verdienen het om in het zonnetje te worden gezet, zeker in deze Coronatijd. Zij hebben veel levenservaring en hebben onze samenleving opgebouwd. Wat ChristenUnie/SGP betreft zien we samen om naar ouderen in onze dorpen. Dat is de kracht van samen! Dat ieder mens van waarde is, kunnen we in deze tijd niet genoeg benadrukken.”

Op 8 locaties van woonzorgcentra en woonlocaties in de dorpen worden planten uitgedeeld. Dit om ouderen in de gemeente te waarderen. Ook zal er een werkbezoek worden afgelegd aan Meander samen met Kees van der Staaij.