Boodschappenkast actie Christenunie SGP Zuidplas

boodschappen.JPG
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 20 januari 2022 om 20:19

Boodschappenkast actie Christenunie SGP Zuidplas

Vanaf 24 januari gaan we als campagne actie een week lang de boodschappenkast ondersteunen. Dit is een burgerinitiatief dat in alle dorpen actief is. Zij ondersteunen minima gezinnen/ huishoudens die net niet bij de voedselbank terecht kunnen. De ondersteuning is voor een half jaar en er wordt in die tijd waar nodig samengewerkt met Stichting ZO! om weer zelfstandig door te kunnen. Ondersteuning van burgers voor burgers krijgt onze steun en aandacht. De verbinding maken naar hulpverlening en het doel om weer zelf verder te kunnen steunen wij van harte!!

We zien dat deze groep steeds groter wordt. Een stijgende energierekening is maar een van de extra uitdagingen waar deze groep mee geconfronteerd wordt. Om deze zorg goed op de politieke agenda te krijgen hebben we afgelopen week schriftelijke vragen gesteld naar de maatregelen die het college treft op nav deze zorg.

We zijn blij met de inzet van de boodschappenkast voor deze groep. Om bekendheid te geven aan dit initiatief en te tonen waar wij voor staan, namelijk DE KRACHT VAN SAMEN, zetten we ons een week lang hiervoor in.

boodschappen

Concreet betekent dit dat we boodschappen gaan inzamelen. Helpt u mee? Boodschappen kunnen bij de onderstaande inzamelpunten gebracht worden tussen maandag 24 januari en vrijdag 28 januari uiterlijk 18.00 ‘s avonds. Er staan kratten bij de voordeur van de inzamelpunten waar de boodschappen op elk moment van de dag ingelegd kunnen worden. Wat mag er in? Droge en houdbare boodschappen die niet in de koelkast hoeven, zoals afbakbrood, pasta, rijst, kruiden, saus, soep etc. En als u een Plus in uw dorp heeft kunt u ook bij de uitgang uw zegels aan de boodschappenkast geven.

We zouden het erg waarderen als u mensen in uw omgeving ook kunt motiveren hierdoor. Bijvoorbeeld uw buren of kinderen die dit met hun klas willen doen. Samen kunnen we bergen verzetten én bergen boodschappen verzamelen!! U kunt de flyer in de bijlage gebruiken om mensen over deze actie te informeren.

We danken u alvast hartelijk!!

INZAMELPUNTEN:

Zevenhuizen: Van Der Duijnlaan 17 en Stalmeesterstuin 11