CU/SGP Zuidplas maakt een tour met burgemeester Weber

werkbezoek.JPG
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 13 februari 2020 om 16:32

CU/SGP Zuidplas maakt een tour met burgemeester Weber

De fractie van ChristenUnie/SGP is op donderdag 13 februari op stap geweest met burgemeester Weber. De fractie wilde de burgemeester mee nemen naar burgerinitiatieven in alle dorpen van de gemeente. Op deze wijze heeft de burgemeester kennisgemaakt met de dorpen en met de raadsleden.

Raadsleden van de ChristenUnie/SGP fractie nemen de burgemeester mee naar een burgerinitiatief. Daar is de burgemeester bijgepraat door inwoners over hun initiatief. Vervolgens is de burgemeester met een ander raadslid van de fractie meegenomen naar een volgend dorp.

Het idee komt van raadslid Dagmar Ambachtsheer: “Op deze wijze kan burgemeester op een leuke manier (nader) kennismaken met de dorpen. Onze fractie vindt het van enorm belang dat om de burgerinitiatieven te steunen. Op deze manier proberen wij dit te doen!”

De tour is gestart in Zevenhuizen. Daar is de burgemeester bijgepraat door de buurtpreventie van Zevenhuizen. De groep inwoners draagt bij aan de (subjectieve) veiligheid in de wijk. Vervolgens nam een ander raadslid de burgemeester mee naar Moerkapelle. Hier heeft de burgemeester kennisgemaakt met de buurtvereniging van de ‘Grutto’ en de ‘Lepelaar’. De inwoners hebben hier bijgedragen aan het inrichten van de buurtspeeltuin de Lepelaar en de herinrichting van de Grutto.

De tour vervolgt zich naar Moordrecht. Daar is het oudereninitiatief bezocht. Deze groep helpt jongeren met een beperking in het zoeken naar een juiste woonvorm. De tour werdt afgesloten in Nieuwerkerk aan den IJssel. Daar bezocht de fractie van ChristenUnie/SGP samen met de burgemeester het inloophuis ‘Koffie Enzo’. Een prachtig initiatief die mensen samenbrengt. Samenleven is hier echt een werkwoord!

Ambachtsheer: “We hebben een programma opgesteld met een aantal voorbeelden van mooie burgerinitiatieven. We hopen dat de burgemeester een goede indruk heeft gekregen van het mooie werk dat wordt verricht wordt in onze mooie gemeente!”