“Breng ouderen een bezoekje, eet samen een koekje”

IMG_0713 - verkleind
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 17 februari 2018 om 16:00

“Breng ouderen een bezoekje, eet samen een koekje”

SGP-jongeren Zuidplas organiseerde zaterdag 17 februari in Nieuwerkerk aan den IJssel een eenzaamheidsactie. Onder het motto ‘Breng ouderen een bezoekje, eet samen een koekje’ deelden de jongeren een pakje met twee stroopwafels uit aan inwoners. SGP-jongeren riep de inwoners daarbij om samen met een oudere de koekjes op te eten.

“Eenzaamheid onder ouderen is een groot maatschappelijk probleem in Nederland en gaat ook aan Zuidplas niet voorbij,” zegt Annelien van der Spek, voorzitter van SGP-jongeren Zuidplas. “De ouderen in onze samenleving kunnen zich vaak nutteloos en eenzaam voelen. Dit gevoel moeten we tegengaan. Het is de generatie die ons Nederland in het verleden weer heeft opgevoegd voor de volgende generaties. Dat is al reden genoeg om deze mensen niet opzij te zetten, maar levendig te houden, door aandacht en interesse te tonen. Deze mensen zitten vaak met verhalen die ze normaal gesproken weinig kwijt kunnen. Breng daarom eens een bezoekje en ga op deze manier eenzaamheid onder de ouderen tegen”, aldus Annelien van der Spek.

Terugblikkend noemt SGP-jongeren Zuidplas de actie geslaagd. Veel bezoekers verlieten het winkelcentrum met twee koekjes en de opdracht om bij een ouder iemand langs te gaan. Met de eenzaamheidsactie in winkelcentrum De Reigerhof ondersteunen de SGP-jongeren de campagne van de ChristenUnie/SGP in Zuidplas. De eerste van de vijf principes van de ChristenUnie/SGP luidt: “Iedereen doet mee.” Vorige week riep ook ChristenUnie-leider Gert Jan Segers al op tot aandacht voor ouderen met het thema ‘waardig ouder worden’.

Labels: