Mantelzorgers in het zonnetje gezet

Mantelzorgactie 1 - verkleind
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 16 maart 2018 om 15:00

Mantelzorgers in het zonnetje gezet

Mantelzorgers zijn onmisbaar, vindt ChristenUnie/SGP Zuidplas. Daarom zette lijsttrekker Jan Willem Schuurman samen met andere kandidaten vrijdag 16 maart een aantal mantelzorgers in het zonnetje. Die reageerden blij verrast.

Schuurman: “In ons verkiezingsprogramma zeggen we dat het een taak van de gemeente is om mantelzorgers te ontlasten en te waarderen. Ontlasten kan alleen door een goed lange termijnbeleid. We moeten kijken naar wat mensen nodig hebben en niet de regels centraal stellen. Daar gaan we na 21 maart mee aan de slag in de gemeenteraad. Maar met waarderen kunnen we nu al beginnen.”

Daarom ging de ChristenUnie/SGP op vrijdagmiddag 16 maart de dorpen door. Hoe kijkt Jan Willem Schuurman terug op het bezoek aan de mantelzorgers? “Ik heb ongelofelijk veel bewondering voor het werk van de mantelzorgers. We moeten zorgen dat er ook voor hen ondersteuning is als zij dat nodig hebben. Want het is helemaal niet vanzelfsprekend dat ze dit zware werk doen.”

Labels: