ChristenUnie/SGP fietst voor fietssnelweg van Gouda naar Rotterdam

Ingang Nieuwerkerk
Door ChristenUnie/SGP Zuidplas op 15 februari 2018 om 13:30

ChristenUnie/SGP fietst voor fietssnelweg van Gouda naar Rotterdam

De ChristenUnie- en SGP-fracties van Gouda, Zuidplas, Capelle aan den IJssel en Rotterdam springen zaterdag 17 februari op de fiets. Hiermee willen ze aandacht vragen voor de fietssnelweg tussen Gouda en Rotterdam. Dat de fietssnelweg er moet komen, is wel duidelijk maar de noodzakelijke verbeterpunten en de precieze route vragen om een goede uitwerking.

De ChristenUnie en de SGP willen het fietsen graag bevorderen, ook voor woon-werkverkeer. Een goede fietssnelweg is belangrijk voor de volksgezondheid, mobiliteit en duurzaamheid. Zowel de vele forenzen als ook de leerlingen van de regionale scholen verdienen een veilige fietsroute.

Om 10 uur vertrekken de Goudse fietsers vanaf het Stadhuis op de Markt in Gouda. Op hetzelfde moment wordt door Rotterdam gestart bij de P&R van Kralingse Zoom. De deelnemers uit Zuidplas wachten de regionale partijleden om 10.30 uur op bij de Schielands Hoge Zeedijk Oost (grens met Gouda) en om 10.45 uur bij de Hoofdweg (grens met Capelle). De beide fietsroutes ontmoeten elkaar na 11.00 uur voor het gemeentehuis van Zuidplas bij winkelcentrum Reigerhof.

Labels: